Marketing

Logo jako wizerunek marki

• Bookmarks: 17


Można powiedzieć, że żyjemy w epoce obrazów, jesteśmy nimi otoczeni ze wszystkich niemal stron – telewizja, prasa, internet, reklama – obraz jest wszędzie, a jego głównym zadaniem jest przykucie naszej uwagi. Wszystko, w mniejszym lub większym stopniu, podporządkowane jest wizualizacji. Ogromna konkurencja na rynku reklamowym przekłada się na ostrą rywalizację.

W tych okolicznościach wartość spójnego wizerunku marki jest oczywista i przekłada się na wymierny zysk. Znak graficzny firmy to jeden z nadrzędnych elementów jej wizerunku, a to czy jest dobrze zaprojektowany czy nie, może zaważyć na jej pozycji rynkowej. Przy kreowaniu znaku obowiązuje ta sama zasada co przy budowie nazwy: łatwość zapamiętania i łatwość kojarzenia z pozytywnymi cechami firmy. Dodatkowo bardzo istotnym elementem jest oryginalność znaku.

Informacja w formie obrazu – logotyp

Zostało udowodnione, że informacja przekazywana w formie obrazowej dociera najszybciej do naszej świadomości. Logo jest znakiem graficznym, identyfikującym daną firmę lub inny podmiot w umyśle potencjalnego klienta (odbiorcy). Identyfikacja z branżą to zasadniczy element funkcjonowania firmy, dlatego też projekt logo firmy to niezwykle ważne zadanie dla projektanta graficznego.

Gdy przyjrzymy się różnym logotypom, na przykład przeglądając strony www ich dotyczące, takie jak www.logodesign.com , www.logopond.com , www.logomoose.com, często może wydawać się nam, że pewne – z reguły złożone znaki – wyglądają bardzo atrakcyjnie wizualnie i przykuwają wzrok. Na podstawie przeprowadzonych badań okazuje się jednak, że najskuteczniejsze marketingowo są te znaki, które zapadają w pamięć, a tutaj wygrywają znaki najprostsze, asocjonowane, czyli bazujące na skojarzeniu.

3 podstawowe cechy, które odróżniają legendarne logotypy od tych zupełnie przeciętnych: Prostota, zapamiętywalność i ponadczasowość:


a) Prostota

Prosty projekt czyni logo łatwo rozpoznawalnym, wszechstronnym i niezapomnianym. Dobre logo przedstawia coś wyjątkowego lecz nieprzesadzonego.

b) Rozpoznawalność

Po prostocie kolejną zasadą jest zapamiętywalność. Taki efekt daje prosty,  ale i stosowny projekt.

c) Ponadczasowość

Logo efektywne to logo ponadczasowe, które będzie aktualne pomimo przemijających trendów.

Artykuł powstał we współpracy ze stroną internetową re-prezentacja.pl

comments icon0 comments
0 notes
21 views
bookmark icon

Write a comment...

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *