Marketing

Jak założyć sklep internetowy i pozyskać pierwszych klientów? Odpowiadają eksperci z Dotandspot

• Zakładki: 12


Jeśli prowadzisz działalność stacjonarną i chcesz rozszerzyć ją o sprzedaż swoich towarów/usług online lub też planujesz założyć własny biznes, skupiając się na sprzedaży w Internecie, ten artykuł jest dla ciebie. Omówimy kroki, które należy podjąć, aby założyć sklep internetowy i pozyskać pierwszych klientów, a także przedstawimy kilka wskazówek dotyczących promowania swej działalności w sieci. 

Pierwszym krokiem na ścieżce tworzenia sklepu internetowego jest wybór domeny. Będzie ona mieć wpływ na rozwój marki. Nazwa powinna być krótka, łatwa do zapamiętania, wzbudzająca zainteresowanie i skojarzenia z daną branżą lub konkretną dziedziną, którą będą reprezentować produkty/usługi dostępne w sklepie.  Powinna mieć rozszerzenie (.pl, .com, .com.pl, .eu itp.), która wzbudza zaufanie. Kolejną kwestią jest hosting, czyli miejsce na serwerze. Możesz zdecydować się na hosting współdzielony (hostingodawca udostępnia miejsce na serwerze) lub dedykowany. Następnym krokiem jest wybór platformy e-commerce, na której zostanie uruchomiony sklep.  Tutaj również masz dwie możliwości – skorzystanie z bezpłatnych szablonów na takich platformach jak PrestaShop, Shoper czy WooCommerce lub dostosowanie platformy do swoich potrzeb dzięki właściwemu oprogramowaniu. Tworzenie e-commerce od zera to świetny sposób na wyróżnienie się i zaskoczenie klienta funkcjonalnością i zastosowanymi rozwiązaniami. Oczywiście jest to zadanie dla specjalistów z branży IT. 

Jak wybrać odpowiedni platformę sklepu internetowego?

Najważniejszym czynnikiem przy wyborze platformy sklepu internetowego jest określenie funkcji, których potrzebujemy do prowadzenia sklepu. Chodzi nie tylko o integrację z systemami płatności lub innymi usługami, ale również możliwość rozbudowania sklepu o dodatkowe funkcje. Ostatniego elementu nie zapewniają darmowe szablony. Należy sprawdzić, czy platforma oferuje łatwe w użytkowaniu narzędzia do edytowania treści i produktów oraz czy obsługa systemu będzie możliwa, jeśli właściciel sklepu e-commerce nie dysponuje ponadprzeciętnymi umiejętnościami technicznymi.  

Certyfikat SSL

Sklep e-commerce musi wzbudzać zaufanie i chronić dane użytkowników. W tym celu musisz wykupić certyfikat SSL, czyli protokół szyfrujący wrażliwe dane, przekazywane podczas płatności online. Zabezpiecza on sklep przed ich przechwyceniem przez osoby niepowołane. 

Jak przyciągnąć pierwszych klientów sklepu internetowego?

Gdy już stworzysz intuicyjny, łatwy w obsłudze sklep z prostą ścieżką zakupową, który umożliwia robienie zakupów również przez urządzenia mobilne, czas rozpocząć promocję swych działań, by przyciągnąć pierwszych klientów. W tym celu musisz zadbać o widoczność zarówno w organicznych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania. Kampania w Google Ads, optymalizacja witryny pod kątem SEO (pozycjonowanie stron), link building, e-mail marketing i promocja w social mediach – jeśli chcesz osiągnąć sukces sprzedażowy, nie pomijaj żadnego z tych obszarów. Ważną kwestią jest tworzenie wartościowych i unikalnych treści, dlatego też nie zaniedbuj opisów produktów i kategorii i nie ograniczaj się do czystej sprzedaży. Dzięki artykułom blogowym zaczniesz być postrzegany jako ekspert w branży, sprawiając, że wzrośnie zaufanie do twojej marki. Dobrym pomysłem jest tworzenie podcastu, w którym poruszane są ciekawe tematy nawiązujące do branży, którą reprezentujesz. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
28 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *