Są sytuacje w Twoim życiu zawodowym, kiedy potrzebujesz naprawdę dobrych zdjęć, które będą reprezentować Cię zarówno w rzeczywistym, jak i wirtualnym świecie. Portret biznesowy to sposób, by ukazać światu Twój profesjonalizm i połączyć Cię z wartościami, które reprezentuje Twoja firma/marka. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by biznesowa sesja fotograficzna była przyjemna dla obu stron – Ciebie i fotografa.
Przygodę z portretem biznesowym zacznij od znalezienia odpowiedniego fotografa, który będzie w stanie sprostać Twoim oczekiwaniom i uchwycić to, na czym Ci najbardziej zależy, a także sprawić, że poczujesz się odpowiednio zaopiekowany. Jeśli trafisz na człowieka, który nie tylko zna się na swoim fachu, rozumie prawa rządzące światem biznesu i marketingu, ale również potrafi przełamać Twój strach przed obiektywem, sprawić, że zapomnisz o wystudiowanych minach, efekty sesji mogą przerosnąć Twoje oczekiwania. Daj sobie czas na przejrzenie wielu ofert fotografów, a także zapoznaj się z opiniami klientów.
Jak dobrze wyglądać na portrecie biznesowym – o czym pamiętać?
Jeśli nawet należysz do osób, które nie lubią być fotografowane, nie komunikuj tego całym sobą. Mówienie o tym, że nienawidzisz zdjęć, sprawia, że niepotrzebnie się denerwujesz, spinasz i tak naprawdę przestajesz być sobą, tracąc szansę na pokazanie światu, jakim jesteś profesjonalistą. Weź głęboki wdech, przestać na kilka minut mówić i zaufaj osobie po drugiej stronie aparatu. Ona jest po to, by zamknąć w kadrze najlepszą wersję Ciebie i oddać w Twe ręce portret biznesowy, który skutecznie przykuje uwagę potencjalnych klientów.
Zadbaj o odpowiedni strój
Choć nie każdy portret biznesowy wymaga formalnego stroju, bo przecież wiele zależy od tego, jaką branżę reprezentujesz, założenie T-shirtów z nazwami zespołów, śmiesznymi sloganami i dużymi logo nie jest dobrym pomysłem. Nie zaleca się również ubrań w cienkie paski i inne blisko położone obok siebie wzory, bo mogą doprowadzić do tak zwanego efektu mory. Unikaj ubrań i dodatków w kolorach, które nie tworzą stosownego kontrastu i zaczynają zlewać się ze sobą.
Twoja najlepsza strona
Powiadom fotografa o tym, że jakaś cecha Twojej twarzy Ci się nie podoba. Dzięki tej wiedzy będzie mógł skupić się na tym, co najlepsze i odpowiednio pracować z aparatem w celu zamaskowania tego, czym niekoniecznie chcesz się dzielić ze światem.
Skóra, włosy, makijaż
Jeśli biznesowa sesja portretowa będzie realizowana w miejscu Twojej pracy też w studiu fotograficznym, więcej niż pewne, że będziesz mieć do czynienia ze sztucznym światłem. Może ono sprawiać, że skóra będzie wydawać się błyszcząca lub tłusta. Nie zapomnij o odświeżeniu skóry twarzy i nałożeniu podkładu lub korektora. Nieocenionym wsparciem będzie odpowiedni do rodzaju cery puder. Przypilnuj, by Twoje włosy nie żyły własnym życiem (np. niesforne baby hair). Na sesję warto zabrać ze sobą szczotkę lub grzebień, by móc w odpowiednim momencie zadbać o stan fryzury. Nawet jeśli na co dzień raczej nie używasz makijażu, zadbaj o delikatne podkreślenie Twoich atutów i zamaskowanie drobnych mankamentów. Pamiętaj, że profesjonalny portret biznesowy ma odzwierciedlać Twoją prawdziwą naturę, a nie kreować Cię na kogoś innego.
Okulary
Osoby noszące okulary nie powinny rezygnować z nich na potrzeby portretu biznesowego. Zadbaj tylko o to, aby były pozbawione kurzu, odcisków palców czy też zabłąkanych rzęs. W przypadku korzystania z okularów wyłącznie do pracy przed komputerem warto zdjąć je na kilka godzin przed sesją. W ten sposób unikniesz czerwonych plamek po obu stronach nosa.
Spójrz w lustro przed rozpoczęciem sesji
Przed sesją zdjęciową koniecznie spójrz w lustro i upewnij się, że jesteś zadowolony ze swojego wyglądu. Sprawdź, czy elementy garderoby nie zmieniły swej pozycji, tworząc niepotrzebne krzywizny, a fryzura sprawia, że czujesz się komfortowo.
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistami od fotografii wizerunkowej – FANTASMATIC.