Gastronomia

Jak można wykorzystać systemy przywoławcze w gastronomii?  Odpowiada firm BH-Wandex

• Zakładki: 223


Jeśli chcesz osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku gastronomicznym, zainwestuj w system przywoławczy. To technologia, która zwiększa satysfakcję klientów, wskaźnik retencji i zyski firmy. Pomaga wypełnić luki w komunikacji między obsługą, by zapewnić klientom lepszą jakość usług. Zastosowanie urządzeń przywoławczych w restauracji to sposób na przeniesienie jej działań na wyższy poziom. 

Urządzenia przywoławcze pozwalają na szybkie i skuteczne przekazywanie informacji między personelem a klientami lub wyłącznie między obsługą, co znacznie ułatwia proces przyjmowania zamówień czy też wydawania posiłków. Urządzenia przywoławcze mogą być stosowane zarówno do informowania klientów o dostępności miejsc siedzących, czasie oczekiwania na posiłek, jak i personelu o zamówieniach. Urządzenia te stosuje się również do monitorowania obrotu i zarządzania zasobami lokalu gastronomicznego.  Tak zwane przywoływacze mogą mieć formę dotykowych przycisków przywołujących, zegarków-pagerów, które działają jak odbiorniki informacji (najczęściej korzystają z nich kelnerzy – w ten sposób są przywołani do klienta lub kuchni), a także gotowych zestawów przywoławczych. Urządzenia przywoławcze są również wyposażone w systemy monitorowania czasu, co pozwala restauracji na śledzenie postępów w realizacji zamówienia. W ten sposób można uniknąć opóźnień i zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenie

Jak wykorzystać urządzenia przywoławcze do poprawy jakości obsługi klienta w gastronomii?

Urządzenia przywoławcze pozwalają na zarządzanie ruchem gości i zapewniają lepszy poziom obsługi. Mogą być wykorzystywane na wiele sposobów.

  • Umożliwienie znalezienia miejsca do siedzenia – system przywoławczy może wyświetlać informacje o dostępnych miejscach, umożliwiając gościom łatwe ich znalezienie.
  • Usprawnienie procesu rezerwacji stolików – system może automatycznie rezerwować stoliki dla gości, co pozwala na szybsze i bardziej efektywne zarządzanie ruchem gości.
  • Poprawa komunikacji między personelem a gośćmi – przywoływacz może być użyty do wysyłania powiadomień do gości o statusie ich rezerwacji lub informowania o czasie oczekiwania na stolik. 
  • Umożliwienie przywołania kelnera – umieszczenie na stoliku przycisku wzywającego pozwala na wezwanie kelnera, gdy jest się już gotowym na złożenie zamówienia.  Informacja o wezwaniu wyświetla się na zegarku kelnerskim. Przycisk można wykorzystać do złożenia dodatkowego zamówienia lub prośby o rachunek. 
  • Poprawa komunikacji między osobami pracującymi w kuchni a obsługą kelnerską – gdy potrawa jest gotowa, kucharz może wezwać po jej odbiór konkretnego kelnera. Kelner otrzymuje informacje na zegar lub pager (beeper).
  • Usprawnienie procesu płatności – system może generować rachunki, umożliwiając szybkie opuszczenie lokalu bez konieczności czekania na kelnera.

Korzyści z posiadania systemu przywoławczego w restauracji 

Niezrównane doświadczenie klienta

Gdy restauracja jest pełna gości, ciężko każdemu klientowi poświęcić należytą uwagę. Zdarza się, że jedzenie dociera z opóźnieniem lub też przez przypadek dostarczono niewłaściwe zamówienie. Po zainstalowaniu systemu przywoławczego wymienione problemy przestają istnieć.  Zmniejsza się ilość skarg i jednocześnie zwiększa satysfakcja klientów.

Wzrost zysków

Dzięki przywoływaczom obsługa nie traci czasu na bezcelowe przemierzanie sali czy też włóczenie się po kuchni w celu upewnianie się, że danie jest już gotowe. Oszczędność czasu sprawia, że można obsłużyć więcej klientów w ciągu dnia, a to przekłada się na większe zyski. Zadowoleni klienci częściej polecają lokal innym. Sami również chętnie wracają. 

Efektywne wykorzystanie zespołu

Lepsza łączność między kelnerami a personelem kuchennym zwiększa koncentrację zespołu kuchennego na gotowaniu, a kelnerów na przyjmowaniu dodatkowych zamówień i koncentrowaniu uwagi na klientach. 

Lepsza wartość marki

Zdobywanie nowych klientów i utrzymywanie starych jest większym wyzwaniem niż kiedykolwiek, szczególnie gdy konkurencja depcze po piętach. Zadowoleni klienci to sposób na budowanie reputacji, a reputacja to składowa sukcesu. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
129 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *