Wielu czytelników zadaje mi pytanie czy warto rozkręcać własną firmę i ile go to będzie kosztować. Oczywiście wszystko zależy od produktu, który chcesz sprzedać czy też usługi, którą planujesz wykonywać. To jest bardzo indywidualne. Powiem ci natomiast ile powinieneś przeznaczyć na reklamę swojej oferty, tak aby dotarła do jak największej liczby twoich potencjalnych klientów. Uwaga, jesteś na to gotowy? Moja odpowiedz to 0zł! Może jest to dla ciebie zaskoczeniem, ale płatne reklamy, plakaty czy ulotki tak naprawdę generują nam koszty, a i tak nie mamy możliwość dokładnej weryfikacji ich skuteczność. W dobie XXI wieku nakłady na marketing mogą być minimalne lub wręcz zerowe, a i tak będą one efektywne. Dodatkowo w prosty sposób możesz taką efektywność monitorować.
Pierwszy krokiem, który powinieneś wykonać, jest założenie konta na wszelkich portalach społecznościowych. Na początku dwa-trzy razy w tygodniu publikuj cokolwiek, co dotyczy twojego produktu lub usługi. Zawsze w takim wpisie podaj link do strony internetowej (a masz już taką, prawda?), na której można kupić twój produkt lub usługę, którą świadczysz. Gdy masz już pierwszych klientów obowiązkowo poproś ich o referencje. Niech inni widzą, że osoby które korzystają z twojej oferty są z niej zadowolone. Nawiąż również kontakt z osobami, które świadczą usługi komplementarne z twoimi. Jesteś wizażystką? To połącz swoje siły ze stylistka fryzur. Możecie nawzajem podsyłać sobie swoje klientki, dzięki czemu każda z was będzie miała ich więcej. Zachęcam do wypróbowanie tych sposobów oraz do wymyślania własnych.
3 thoughts on “Ile kosztuje reklama?”