Marki wciąż szukają sposobów, by przyciągnąć uwagę klientów, zainteresować ich swoją ofertą i finalnie skłonić do zakupu. Spoty reklamowe nadal są popularną formą reklamy, jednak ciekawsze dla widza są animacje reklamowe. Ta forma reklamy ma wiele zalet – dowiedz się, dlaczego animacja reklamowa jest tak lubiana przez coraz więcej marek?
Czy animacja reklamowa jest skuteczną formą reklamy?
Chociaż animacje reklamowe nie są jeszcze tak popularne, jak tradycyjne spoty reklamowe, z łatwością wymienimy takie, które stały się wielkimi hitami. Doskonałym przykładem są animacje reklamowe operatora Orange, w których głównymi postaciami były Serce i Rozum. Cała seria animacji reklamowych podbiły serca wielu z nas – trzeba przyznać, że oglądało się je z przyjemnością nie tylko za pierwszym razem. Ciekawostką jest fakt, że powstały także animacje reklamowe z Sercem i Rozumem, które znaleźć można było jedynie w Internecie.
Niewątpliwie Serce i Rozum potrafiły zaangażować znaczną część odbiorców, marka dzięki tym animacjom reklamowym stała się jeszcze lepiej rozpoznawalna, a niektóre filmiki z udziałem Serca i Rozumu były nawet udostępniane w mediach społecznościowych przez „zwykłych” użytkowników. Na emisji animacji reklamowych z całą pewnością zyskały też marka Berlinki czy Regina. Animacje wyróżniają się na tle wielu innych „zwyczajnych”, często nudnych reklam – króluje w nich humor i gra słów. Niektóre marki wykorzystują animacje nie tylko w reklamie, ale do codziennej komunikacji z klientem. Za mistrzów takiej komunikacji można obecnie uznać firmę In Post – informacje, jakie klienci otrzymują mailem, gdy czekają na paczkę zamówioną do Paczkomatu są zrozumiałe, krótkie i przyjemne w odbiorze.
Czy animacja reklamowa jest tańsza od tradycyjnej reklamy?
Oczywiście nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Porównując jednak spoty reklamowe i animacje reklamowe podobnej jakości, z całą pewnością można stwierdzić, że animacje reklamowe są tańszą formą reklamy. Nawet jeśli do udziału w reklamie nie zaprosimy znanego aktora, produkcja reklamy wiąże się z większymi kosztami, chociażby dlatego, że zajmuje się nią większa grupa specjalistów.
Zalety animacji reklamowych
Wspomnieliśmy już, że animacje reklamowe są skuteczniejsze, lepiej angażują odbiorców, którzy czasami sami przesyłają sobie animacje (reklama viralowa) i stosunkowo mniejszych kosztów produkcji niż tradycyjne reklamy. Ponadto animacje reklamowe dają nam większe możliwości. Naszą opowieść możemy ulokować w dowolnej rzeczywistości – baśniowej i jakiejkolwiek innej – bez zwiększania kosztów. W animacjach reklamowych łatwiej jest także przełamać konwenanse czy przełamać tabu.
Niektórzy za zaletę animacji reklamowych uznają również szybszą ich realizację. Należy jednak pamiętać, że produkcja wysokiej jakości animacji reklamowej 3D zajmuje nawet do kilku miesięcy. Niewątpliwą zaletą jest jednak mniejsze ryzyko wystąpienia opóźnień w produkcji.
Animacja reklamowa jest także nowoczesną formą reklamy – znacznie łatwiej dotrzeć nią do młodych ludzi, dlatego z czasem będzie jeszcze skuteczniejsza. Co ciekawe, animacje można wykorzystać również w content marketingu – za pomocą animacji możemy tworzyć poradniki i inne treści, które możemy umieszczać np. na firmowych blogach. W animacjach tkwi więc ogromny potencjał, który odkrywa coraz więcej marek.
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistami z firmy Galaktika Film.
1 thoughts on “Animacja reklamowa – nowoczesna i skuteczna forma reklamy”