Co jest sednem dobrego marketingu? Z pewnością należy do niego zrozumienie prawidłowe relacji między klientem a całym otoczeniem sklepu, w którym się porusza, bo takich zadań najczęściej podejmują się firmy marketingowe.
Należy na bieżąco starać się zrozumieć zachowania klientów i racje, które nimi kierują, ponieważ te zmieniają się coraz bardziej dynamicznie i sklep, który za nimi nie nadąża, traci atrakcyjność. W szczególności warto wskazać, że współcześnie klienci chętnie wybierają sklepy, które konsekwentnie przedstawiają się jako tanie, nawet jeśli powszechnie są uważane za niskiej jakości. Zresztą większość z nich rozpoczyna kampanie, które mają na celu przekonać środowisko, że dbają o jakość sprzedawanych tam produktów. W tym celu przedstawiają np. proces selekcji składników, używanych do swoich produktów, czy też nawiązują współpracę z prywatnymi lub państwowymi instytucjami, które wydają zaświadczenia o jakości produktu.
Należy jednak uważać na tego typu „wspaniałe opinie”, ponieważ nieraz w przekazie reklamowym ich sens zostaje zmieniony i np. opinia, która po prostu dopuszcza dany produkt do sprzedaży, może być przedstawiona jako gwarantująca wyjątkową jego jakość. Dlatego też poleca się raczej trzymać raz wybranych marek i miejsc, a jednocześnie zwracać pilną uwagę na etykiety produktów i czytać składy. Jeśli w ten sposób poświęci się kilkanaście minut więcej w sklepie, to nie będzie to czas zmarnowany. To, co smakuje i wygląda pięknie, jest zazwyczaj zasługą działania sztucznych środków.
4 thoughts on “Marketing doskonały”