Współcześnie coraz więcej Polaków decyduje się na odejście z etatu czy odwrotnie – wejście na rynek pracy i założenie własnej firmy. Daje to niezwykłe szanse, a także otwiera pole do zdobycia nowego doświadczenia.
Z pewnością czymś nowym jest konieczność zdobycia bazy stałych klientów. Jest to ważne szczególnie w przypadku nowych firm, które zajmują się sprzedażą wytwarzanych przez siebie, a nie kupowanych od producenta czy hurtowni materiałów, które kupuje się w miarę często. Do takich należą ubrania i biżuteria. W tym przypadku niezwykle ważne staje się nawiązywanie przyjaznych relacji z klientami przez miła obsługę, drobne gratis dodawane do zamówień, czy wielość kanałów komunikacji. Posiadanie własnego profilu w mediach społecznościowych jest dzisiaj koniecznością. W ten sposób można szybko komunikować się z potencjalnymi klientami, rozszerzać ich sieć, a także szybko przekazywać informacje o nowych produktach i ofertach i wpisywać się w ten sposób w styl życia klientów, do którego ci są przyzwyczajeni i który lubią. Poczta pantoflowa to najskuteczniejszy sposób promowania się nowych firm, dlatego także obecność na forach life-style’owych bądź specjalistycznych jest pożądana. Można to osiągnąć poprzez oficjalne konto czy profil firmy, a także przez opłacane komentarze. Najlepiej jest połączyć obie te formy. Z oficjalnego profilu można odpowiadać na pytania i wątpliwości klientów, a komentarze pisane przez ludzi, którym się za to płaci, brzmią zwykle wiarygodnie, jeśli ci przykładają się do swojej pracy.
6 thoughts on “Zakładanie swojej firmy”