Firma

Worki foliowe polietylenowe – jakie są ich zalety i zastosowanie?

• Zakładki: 22


Opakowanie ma ogromne znaczenie w procesie sprzedażowym. Choć to może wydawać się nieprawdopodobne, to często opakowanie jest równie ważne co sam produkt. Dlatego wybierając rodzaj opakowania, należy zastanowić się, jaki rodzaj będzie najlepszy. W tym celu należy przeanalizować kilka czynników. Ważne jest badanie rynku – jakie opakowania mają produkty konkurencyjnych marek?

Oczywiście nie chodzi o kopiowanie konkurencyjnych pomysłów, a o analizę mocnych i słabych punktów. Te obserwacje wraz z charakterystyką danego produktu pozwolą zaprojektować wyjątkowe opakowanie. Jednym z popularniejszych materiałów, z których wykonywane są opakowania, jest folia polietylenowa. Poznaj jej właściwości, specyfikę i zalety.

Opakowania z polietylenu – jaka jest ich historia?

Folię polietylenową stosuje się  praktycznie we wszystkich branżach produkcyjnych. Czy zastanawialiście się kiedyś jakie są początki tego materiału? Pierwsze prace nad polietylenem odnotowano w 1898 roku, kiedy niemiecki chemik Hans von Pechmann wytworzył tę substancję przy podgrzewaniu diazometanu.

Jednak przemysłowa produkcja polietylenu rozpoczęła się dopiero pod koniec lat 30. XX wieku. Przez lata materiał ten był ulepszany, a procesy produkcyjne usprawniane. Z polietylenu wytwarza się nie tylko opakowania foliowe, ale także butelki, rury, zakrętki do butelek. Polietylen jest też wykorzystywany w przemyśle sportowym, m.in. do produkcji nart, żyłek wędkarskich oraz lin wspinaczkowych. Jak widzicie materiał ten ma wszechstronne zastosowanie, w bardzo różnych gałęziach przemysłu.

Zalety opakowania foliowego PE

Zanim nasz produkt trafi z linii produkcyjnej w ręce klienta, musi przejść długą drogę. Podczas transportu, w magazynie, a także leżąc na sklepowym regale,produkt jest narażony na wiele czynników, które mogą spowodować jego uszkodzenie, a co za tym idzie zmniejszenie jego wartości.

Opakowanie z folii polietylenowej jest doskonałym rozwiązaniem w wielu branżach. Doskonale sprawdza się w branży odzieżowej – folia chroni przed zabrudzeniami i wilgocią. Najczęściej jedna strona folii zakończona jest samoprzylepnym paskiem, który ułatwia zapakowanie produktu. Oczywiście na opakowaniu można wykonać nadruk z nazwą produktu i logiem marki. Dzięki temu klient z łatwością zidentyfikuje markę i jednocześnie będzie miał bezpośredni podgląd produktu.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
51 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.