Firma

Logo marki – jak powinno wyglądać?

• Zakładki: 32


Precyzyjnie przygotowana identyfikacja wizualna marki to jeden z elementów spójnej strategii marketingowej. Żeby uniknąć wysokich kosztów rebrandingu w przyszłości i ryzyka utraty klientów, którzy przestaną rozpoznawać naszą markę (co bywa skutkiem źle wykonanego rebrandingu), warto na samym początku zadbać o profesjonalne logo. Będzie to wizytówka i znak rozpoznawczy naszej marki. To właśnie z nim będą kojarzone nasze produkty czy usługi wśród klientów, dlatego powinno być dopracowane. 

Logo czy logotyp? 

Na wstępie warto wyjaśnić podstawowe pojęcia, które często bywają nieprawidłowo używane. Logo jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej, to właśnie wokół niego tworzona jest dalsza strategia wizualna firmy. Umieszcza się je na wszystkich materiałach związanych z marką – produktach, ulotkach, wizytówkach, plakatach, opakowaniach, samochodach firmowych, banerach i itp. Na logo może składać się kilka elementów:

  • logotyp
  • sygnet
  • tagline

Jak widzicie, logotyp jest tylko elementem logo. To typograficzna wersja nazwy marki, identyfikująca daną markę lub produkt. Sygnet to symbol graficzny logo, w niektórych przypadkach może występować samodzielnie (możemy spotkać się z takim użyciem w przypadku wielu znanych marek, np. Adidas, Nike, Apple). Tagline to hasło reklamowe, które zwykle jest dodatkowym dopełnieniem logo. Oczywiście wygląd logo to kwestia indywidualna, może być bardziej lub mniej złożone. Przede wszystkim powinno identyfikować daną markę.

Jak zaprojektować dobre logo marki?

Od czego zaczyna się praca nad projektem logo? – Najwięcej informacji uzyskamy podczas rozmowy z Klientem, to powinno być podstawą – mówi specjalista z firmy Re-Prezentacja, zajmującej się m.in. projektowaniem graficznym. Żeby stworzyć wyjątkowe logo pasujące do danej marki, warto poznać historię firmy, jej filozofię, priorytetowe wartości. Druga część briefu powinna dotyczyć pytań o klientów firmy, dla której projektowane jest logo – co jest dla nich ważne, jakimi wartościami kierują się w życiu, jakie są ich zainteresowania? Warto też zbadać bezpośrednią konkurencję danej marki, żeby uniknąć powielenia czy podobieństw. Solidnie przeprowadzony research uchroni też przed popełnieniem ewentualnego plagiatu. Czasem rewolucyjny pomysł może okazać się całkiem banalny i dość często wykorzystywany – a przecież nie chcemy by logo naszej marki było mylone z konkurencyjną firmą, już nie wspominając o konsekwencjach prawnych. Dlatego dla pewności, warto sprawdzić bazę urzędu patentowego, by mieć jasność, że logo jest w pełni unikalne. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
28 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.