Firma

Jak zatrzymać klienta na dłużej? 4 sposób na promocję marki

• Zakładki: 45


Pozyskanie klienta to tylko początkowa faza rozwoju każdej firmy. Prawdziwą sztuką jest jego zatrzymanie. Doskonale wiedzą o tym niemal wszyscy właściciele punktów handlowo-usługowych. Co zrobić, aby konsument, który raz odwiedził określony bar albo sklep chciał do niego wrócić? Jak sprawić, że wybrana marka stanie się dla niego atrakcyjna?

Po przykuciu uwagi przychodzi czas na podtrzymanie zainteresowania. Na szczęście istnieje wiele sprawdzonych sposobów, na to, aby działanie zakończyło się sukcesem.

Karta rabatowe – płać mniej, kupuj więcej

Oferowanie klientom zniżek cenowych to jedna z najpopularniejszych form zachęcania ich do kolejnych zakupów. Wiele sklepów i punktów usługowo-handlowych proponuje rabat na kolejne zakupy podczas dokonywania transakcji. W przypadku jednych mowa o jednorazowej obniżce zaś inne firmy decydują się raczej na stały upust cenowy, na przykład w formie karty rabatowej.

Karty rabatowe mogą być nie tylko sposobem na przyciągnięcie klientów, ale także formą promocji marki. Wystarczy umieścić na plastikowej karcie logo firmy albo charakterystyczne hasło. Dzięki temu taki gadżet już zawsze kojarzył się z określonym sklepem.

Karta stałego klienta – przywileje w różnej formie

Kolejną powszechnie stosowaną formą zachęty dla klientów jest oferowanie tzw. kart stałego klienta. Taki niewielki, kolorowy voucher uprawnia jego posiadaczy do korzystania z szeregu benefitów. Darmowa kawa w dniu urodzin. Wcześniejszy dostęp do informacji na temat planowanych obniżek sezonowych. Możliwość gromadzenia punktów lojalnościowych za wydanie określonej kwoty, a następnie zamiana tych punktów na rabaty lub nagrody rzeczowe. Możliwości jest bardzo wiele.

Chociaż coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie kart stałego klienta w formie elektronicznej, tradycyjne wersje nadal są powszechne. W wielu przypadkach na karcie stałego klienta widnieje imię i nazwisko jej posiadacza, a przede wszystkim indywidualny numer. Takie dane pomagają w zidentyfikowaniu klienta i uniknięciu ewentualnej pomyłki.

Karta VIP – grono tylko dla wybranych

Kto z nas nie chciałby cieszyć się członkostwem elitarnego klubu? Przynależność do ekskluzywnego grona od zawsze kusiła klientów z najróżniejszych branż. Trudno się dziwić – dodatkowe rabaty,
„wyjątkowe promocje”, „atrakcje tylko dla wybranych” … Sklepy czy siłownie kuszą, jak mogą. Ciekawym sposobem na zatrzymanie kupujących jest zaoferowanie im karty VIP. Elegancko wyglądająca karta VIP szybko staje się obiektem, do którego zdobycia dąży wielu kupujących.

Poza przyciągającą wzrok szatą graficzną karta VIP jest też wyposażona w specjalny pasek magnetyczny lub kod kreskowy. To dzięki tym elementom na kawałku plastiku można bez trudu zapisać wszystkie niezbędne informacje, takie jak dane właściciela czy wykorzystane zniżki.

Karta ze zdrapką – szansa na nagrody

Takie formy promocji są wyjątkowo często spotykane na stacjach benzynowych i w sklepach spożywczych. Kupując produkt określonej marki lub typu, klient otrzymuje przy kasie kartę ze zdrapką. Pod warstwą do zdrapania kryje się informacja o ewentualnej wygranej. Nagrodę można odebrać od razu albo zarejestrować zwycięski kupon na odpowiedniej stronie internetowej.

Wszystkie opisane wyżej metody mają na celu przyciągnięcie i zatrzymanie na dłużej określonej grupy klientów. W ten sposób firmy zapewniają sobie stałe zainteresowanie ze strony kupujących.Artykuł powstał we współpracy z firmą Cardon.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
35 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *