Analiza danych, bez względu na branżę i wielkość przedsiębiorstwa, jest kluczowym elementem w rozwoju firmy. To dzięki analizie danych poznajemy nawyki klientów, dzięki niej możemy dowiedzieć się, co robimy dobrze, a co źle. Również dzięki analizie danych możemy zyskać na transakcji, w której to my jesteśmy kupcem. Dowiedz się, dlaczego absolutnie każda firma powinna zbierać dane oraz rzetelnie je analizować?
Analiza danych w firmie produkcyjnej
Właściciele firm produkcyjnych, aby zwiększyć zyski, szukają nie tylko dobrych rynków zbytu, ale także zaufanych dostawców. Kolejnym sposobem na rozwój firmy jest zmniejszenie kosztów produkcji oraz dostawy. Analiza danych może pomóc w każdym z wymienionych aspektów. Potencjalne korzyści są więc ogromne, dlatego każda firma produkcyjna analizuje dane dotyczące produkcji i dystrybucji towarów.
Analiza danych w e-commerce i sprzedaży stacjonarnej
Analiza danych ma ogromne znaczenie w rozwoju sklepu stacjonarnego. Zainteresowanie poszczególnymi produktami, sezonowość, skuteczność sprzedaży krzyżowej to jedne z wielu czynników, na jakie należy zwrócić uwagę. Dzięki informacjom uzyskanym po analizie danychmożemyzmieniać układu towaru w sklepie, oferować ciekawe z punktu widzenia klientów promocje czy programy lojalnościowe oraz dostosowywać asortyment do wybranej lokalizacji. Dzięki dobremu zarządzaniu sprzedażą i stanami magazynowymi możemy również obniżyć koszty utrzymania powierzchni magazynowej. Często właśnie dzięki temu sklepy nie muszą konkurować z innymi poprzez znaczące obniżanie marży.
Również branża e-commerce w dużej mierze opiera się na analizie danych. W tym przypadku przedsiębiorcy analizują sprzedaż wynikającą z ruchu organicznego oraz kampanii PPC. Analizie podlegają również tzw. porzucone koszyki oraz oczywiście reklamacje. Nieodzowną częścią analizy danych w e-commerce jest analiza konkurencji. Oczywiście sklepy internetowe analizują również te same dane, którym wnikliwie przyglądają się sprzedawcy stacjonarni – sezonowość, ceny hurtu, nowi hurtownicy, stany magazynowe i inne.
Aby analiza danych pomogła nam w rozwijaniu firmy, jej wyniki powinny poznać wszystkie osoby nadzorujące poszczególne działania – managerowie, kierownicy, a nawet pracownicy poszczególnych będą świadomie organizować zadania w pracy, by efekty ich działań były najlepiej dostosowane do potrzeb odbiorców. W przedstawieniu wyników analizy danych pomocna będzie profesjonalna prezentacja Power Point, która ułatwi również omawianie wyników firmy na spotkaniu zarządu.
Zbieranie odpowiednich danych, prawidłowa jej analiza oraz przedstawienie wyników badań pozwalają usprawnić działanie firmy, zoptymalizować koszty, zwiększając zyski, a w wyniku tego prześcignąć konkurencję i zdobyć nowe rynki.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Re-prezentacja
1 thoughts on “Jak analiza danych przekłada się na sukces firmy?”