Branżę nieruchomości wyróżniają wieloetapowe procesy biznesowe oraz wymogi prawne, które wymagają dużej wiedzy oraz odpowiednich narzędzi. Jednym z najważniejszych narzędzi, po jakie sięgają pracownicy firm deweloperskiej, jest system CRM. Jednak aby był on użyteczny w codziennej pracy i w realny sposób usprawniał obsługę procesów biznesowych, powinien być dostosowany do potrzeb deweloperów mieszkaniowych. Dlaczego uniwersalny CRM nie sprawdzi się w firmie deweloperskiej? Dlaczego warto zdecydować się na system dedykowany firmom deweloperskim?
Uniwersalny CRM vs CRM dla deweloperów
Uniwersalne systemy CRM to oprogramowania służące ogólnie do zarządzania kontaktem z klientem. Zaczytywanie korespondencji mailowej, kalendarz, możliwość dodawania notatek oraz informacji o poszczególnym kliencie oraz kontrolowania targetów sprzedażowych to podstawowe funkcje, które rzadko rozbudowywane są o dodatkowe rozwiązania. Nawet w przypadku kolejnych funkcjonalności, uniwersalne CRM-y to oprogramowanie o bardzo ograniczonych możliwościach, nieodpowiadających potrzebom żadnej konkretnej branży.
Dlatego firmy działające na rynku nieruchomości szukają oprogramowania, które oferują bardziej spersonalizowane branży funkcje. Moduły, dzięki którym możliwa będzie obsługa procesów rozliczeń np. transz w umowach deweloperskich, marketingu na portalach nieruchomości i ofertowanie mieszkań, posprzedażowej obsługi klienta, odbioru technicznego nieruchomości czy zarządzanie zmianami lokatorskimi, odciążają pracowników, automatyzując w znacznym zakresie ich pracę.
CRM dla deweloperów to program, którego funkcje dostosowane są do specyfiki branży nieruchomości i specyfiki rynku pierwotnego. Zastosowane w nim moduły wspierają i automatyzują obsługę procesów biznesowych, dzięki czemu pracownicy mogą skupić się na tych zadaniach, których nie da się zautomatyzować i które wymagają zaangażowania specjalisty w danej dziedzinie. Większa satysfakcja z pracy, większa wydajność pracowników, rosnące zadowolenie klientów związane z profesjonalną obsługą przekładają się na większe zyski, dobry wizerunek marki i większą konkurencyjnością firmy deweloperskiej.
Fot. Shutterstock.