czwartek, Listopad 15, 2018
Home > Marketing > Marketing doskonały

Marketing doskonały

Marketing doskonały

Co jest sednem dobrego marketingu? Z pewnością należy do niego zrozumienie prawidłowe relacji między klientem a całym otoczeniem sklepu, w którym się porusza, bo takich zadań najczęściej podejmują się firmy marketingowe.

Należy na bieżąco starać się zrozumieć zachowania klientów i racje, które nimi kierują, ponieważ te zmieniają się coraz bardziej dynamicznie i sklep, który za nimi nie nadąża, traci atrakcyjność. W szczególności warto wskazać, że współcześnie klienci chętnie wybierają sklepy, które konsekwentnie przedstawiają się jako tanie, nawet jeśli powszechnie są uważane za niskiej jakości. Zresztą większość z nich rozpoczyna kampanie, które mają na celu przekonać środowisko, że dbają o jakość sprzedawanych tam produktów. W tym celu przedstawiają np. proces selekcji składników, używanych do swoich produktów, czy też nawiązują współpracę z prywatnymi lub państwowymi instytucjami, które wydają zaświadczenia o jakości produktu.

Należy jednak uważać na tego typu „wspaniałe opinie”, ponieważ nieraz w przekazie reklamowym ich sens zostaje zmieniony i np. opinia, która po prostu dopuszcza dany produkt do sprzedaży, może być przedstawiona jako gwarantująca wyjątkową jego jakość. Dlatego też poleca się raczej trzymać raz wybranych marek i miejsc, a jednocześnie zwracać pilną uwagę na etykiety produktów i czytać składy. Jeśli w ten sposób poświęci się kilkanaście minut więcej w sklepie, to nie będzie to czas zmarnowany. To, co smakuje i wygląda pięknie, jest zazwyczaj zasługą działania sztucznych środków.

4 myśli do “Marketing doskonały

  1. Ja wiem, że marketing doskonały nie istnieje, bo marketing stale powinien się zmieniać, strategie należy dopasowywać, by działały, doskonałość tkwi wg mnie w zmianach, jakie wprowadzamy.

Odpowiedz na „OlaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *